Haber

Kültür ve Turizm Bakanlığının 2024 bütçesi Plan ve Bütçe Komisyonunda

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2024 bütçe görüşmeleri Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonu’nda devam ediyor.

Bütçeye ilişkin konuşan UYGUN Partisi İzmir Milletvekili Ümit Özlale, ülkenin cari açığının kapatılmasında Kültür ve Turizm Bakanlığına büyük görev düştüğünü söyledi.

Özlale, Dünya Ekonomik Forumu’nun seyahat ve turizm gelişmişlik endeksinde Türkiye’nin 49. sıradan 42. sıraya çıkmasının turizmde sevindirici gelişmelerin yaşandığını gösterdiğini belirterek, şöyle konuştu: “Türkiye’nin seyahat ve turizm gelirlerinin 47 milyar dolardan 86 milyar dolara çıkması bekleniyor. önümüzdeki dönemde.” “Bu artış hedefi oldukça iddialı. Artışın nedeni, cari açığın sıfırlanması konusunda bakanlığa yüklenen bir yük gibi görünüyor.” söz konusu.

Özlale, turizm gelirlerinde öngörülen 86 milyar dolar seviyesine ulaşmanın Türkiye’yi dünyada birinci sıraya taşıyacağını ancak turizme ayrılan bütçeyle bu hedefe ulaşmanın zor olacağını belirtti.

Bütçeden sanata, kültür ekonomisine ve milli kültüre daha fazla pay ayrılması beklendiğini ancak kendilerinin bunu göremediğini belirten Özlale, “Kültür ve turizm bizim için önemliyse o zaman ayrılan bütçenin de bu seviyede olması gerekir.” Beklentileri karşılayacak bir durum. Hazine ve Maliye Bakanı’nın bütçeye ayırdığı pay ile Sayın Bakanın konuşmasında bir fikir ayrılığı var. Eğer gerçekten turizmin gelişmesini istiyorsak bakanlığın bütçesini buna göre artırmamız gerekiyor.” dedi.

CHP Antalya Milletvekili Sururi Çorabatır, turizmin gelişmesi için yerel ve merkezi yönetimlerin bütünsel bir yaklaşımla hareket etmesi, altyapı ve üstyapının buna göre hazırlanması gerektiğini söyledi.

Kanalizasyonu olmayan ve nüfusunun 10 katını ağırlayan yerleşim yerlerinin altyapılarının turizm sezonunda hazırlanmasının önemli olduğunun altını çizen Çorabatır, “Teşviklerin bu yerlerin kalkınmasına katkısı olmuyor. Belediyelerin kaynaklarının güçlendirilmesi” dedi. Turizmin gelişmesi bu noktada önemli.Bu bağlamda Avrupa örneğinde olduğu gibi ücretli konaklamaya da “Verginin bir kısmının yerel yönetimlere aktarılması uygun olur.” dedi.

Çorabatır, önümüzdeki yıllarda turizm bölümünün karşılaşacağı en önemli sorunun eğitimli işçi istihdamı olacağını kaydetti.

Proje okulları kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan protokolün devam ettiğini ve bunun daha da geliştirilmesi gerektiğini vurgulayan Çorabatır, misafirlerin hizmet alabilmesi için öğrenci yetiştirmeye önem verdiklerini belirtti. Pazarın çeşitlenmesi nedeniyle kendi dillerinde.

Çorabatır, liselerin daha cazip hale getirilmesi gerektiğini ve üniversiteye giriş sınavlarında bu öğrencilere hak verilmesinin faydalı olacağını belirterek, “Özellikle turizm bölgelerinde personelin en önemli sorunlarından biri de Barınma sıkıntısı yaşıyorlar. Lojman tahsisinin bir an önce hayata geçmesi personel açısından avantajlı olacaktır.” “Turizm geliştirme merkezlerinin yasal düzenlemeyle ve Kültür ve Turizm Bakanlığı denetiminde yeniden gündeme getirilmesi de olumlu olacaktır.” dedi.

“Turizm sektörü küresel turizmden çok daha iyi performans gösterdi”

MHP Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, turizmin bir ülkenin dış dünyaya açılan en değerli tanıtım penceresi olduğunu söyledi.

Turizmin ekonomik kalkınma ve istihdam açısından taşıdığı değere vurgu yapan Kalaycı, turizmin dünyada ve ülkelerde yaşanan olumsuzluklardan etkilenen bir sektör olduğunu, pandemi sürecinde de bunun çok derinden hissedildiğini anlattı. Kalaycı şöyle devam etti:

“Pandemi, savaş ve krizin yanı sıra küresel ölçekte artan elektrik ve ulaşım maliyetleri, yüksek enflasyon seyahat maliyetlerini artırdı ve tüketici harcamaları üzerinde baskı yarattı. Salgının yıkıcılığının hafiflemesiyle turizm sektöründe bir toparlanma süreci başladı. 2022 yılında uluslararası turist sayısı bir önceki yıla göre yüzde 100 artacak.” Yüzde 111,5 artarak 969 milyon kişiye çıktı ancak 2019 yılının yüzde 33,8 altında kaldı. Uluslararası turizm gelirleri 2022’de yüzde 75,5 artarak 1,1 trilyon dolara ulaşacak olsa da 2019 turizm gelirlerinin yüzde 74,6’sı kalacak. sorusu turizm sektöründe küresel bir toparlanmaya işaret etse de pandemi öncesi 2019 seviyesine ulaşamadığını gösteriyor. Ülkemizde turizm sektörü yakaladığı toparlanma trendini 2021 yılında da sürdürerek küresel turizme kıyasla çok daha iyi bir performans sergiledi. Bir önceki yıla göre 2022 yılında ülkemize gelen turist sayısı. “Turizm gelirlerimiz yüzde 71 artışla 51,4 milyon dolara, turizm gelirlerimiz ise yüzde 54 artışla 46,5 milyar dolara çıktı.”

Kalaycı, 2019 yılında dünyada en çok turist ağırlayan 6’ncı ülke olan Türkiye’nin, 2022 yılında Fransa, İspanya ve ABD’nin ardından turist sayısında 4’üncü, toplam gelirde ise 7’nci sıraya yükseleceğini belirtti.

Turizm sektörünün 2023 yılındaki 9 aylık performansının da tatmin edici olduğunun altını çizen Kalaycı, “2023 yılı Ocak-Eylül döneminde ülkemize gelen yabancı ziyaretçi sayısında geçen yılın aynı dönemlerine göre yüzde 13,2 oranında artış yaşandı. 44 milyon 605 bin kişiye ulaşıyoruz. Turizm gelirlerimiz de aynı dönemde.” O tarihten bu yana yüzde 20,1 artarak 42 milyon dolara ulaştı. Turizm gelirlerimizin giderek artmasında turist sayısındaki artışın yanı sıra kişi başına düşen ortalama harcama ve ortalama günlük harcamalardaki artış da önemli etken oldu. Ülkemiz bu değeri planlı, verimli ve etkin bir şekilde kullanırsa, “Dünya turizminden aldığı payı daha da artıracak ve umarım dünyada birinci olacaktır.” dedi.

“Türkiye’nin turizmde çok derin bir geçmişi var”

AK Parti Sakarya Milletvekili Ertuğrul Kocacık, “Türkiye, dünyanın en güçlü turizm potansiyeline sahip ülkelerinden biridir.” söz konusu.

Uzun yıllar turizm denilince akla ilk gelenin plajlar olduğunu, yıllar geçtikçe Türkiye’nin diğer turizm potansiyellerini de ortaya çıkarmayı başardığını belirten Kocacık, “Türkiye’nin turizm konusunda çok derin bir geçmişi var. tarih boyunca insanlığın ortak mirasına büyük katkılar sağlamış bir medeniyetin çocuklarıdır.Coğrafyamızda “Tarihi eserler turizmin ayrılmaz bir parçası olarak da dikkat çekmektedir. Ülkemiz inanç turizmi açısından oldukça stratejik bir konumdadır. Farklı kültürlerin temsilcileri kendileri için değerli gördükleri bölgeleri ziyaret ediyor. Bu ziyaretleri her zaman fırsat olarak değerlendirmeliyiz.” dedi.

Dünyada turizm söz konusu olduğunda artık sadece ülkeler arası rekabetten bahsetmediğimizi, şehirlerin birbirleriyle yarıştığı bir dönemin başladığını anlatan Kocacık, dünya genelinde bazı şehirlere gelen turist sayısının daha fazla olduğunu ifade etti. Birçok ülkeyi ziyaret eden turist sayısından fazla ve bu açıdan şehirler arasındaki rekabet çok farklı boyutlara ulaştı. getirilmiş.

Türkiye’nin sağlık ve termal turizminin yanı sıra kış, yayla, kongre ve rafting turizmi gibi birçok farklı alanda da iddialı olduğunun altını çizen Kocacık, “Bu da turizmde ne kadar çeşitliliğe ulaştığımızı gösteriyor.” dedi.

golyaka-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu