VW Amarok 3,5 yıl sonra geri döndü
Volkswagen, piyasaya çıktığı 2010 yılından bu yana 830 bin adetin üzerinde satış gerçekleştiren Pick-Up sınıfındaki Amarok’un üretimini durdurdu. Çünkü o yıllara kadar Arjantin ve Almanya’da üretilen ikinci nesil Amarok, 2019 yılında ABD’li Ford ile yapılan iş birliği kapsamında Güney Afrika’ya kaydırılmıştı. Bu işbirliği ile Ford ve Volkswagen’in Pick-Up’ları artık yalnızca Güney Afrika’nın Sliverton kentinde üretilecek. Bu işbirliğinin ilk eseri olan ikinci nesil Amarok, 3,5 yıl aradan sonra Türkiye’de satışa sunuldu.
İKİ FARKLI DİZEL MOTOR
2.0 litre 205 hp dört silindirli çift turbo ve 3.0 litre 240 hp V6 motor seçenekleriyle Türkiye pazarında satışa sunulan yeni Amarok, 2 litrelik dizel olunca ‘Life’, ‘Style’, ‘Style Plus’ oluyor. motor, 3 litrelik dizel motor tercih edildiğinde ‘Style Plus’ tercih ediliyor. Style’, ‘PanAmericana’ ve ‘Aventura’ donanımlarıyla sunulur. Lansmana özel kampanya fiyatları 1 milyon 200 bin TL’den başlayan yeni Amarok’un tüm versiyonlarında 10 ileri otomatik şanzıman ve 4MOTION dört tekerlekten çekiş teknolojisi standart olarak sunulacak.
‘FİYAT ÜZERİNDE BİR YIL ÇALIŞTIK’
Yeni nesil Amarok’un geçtiğimiz hafta İstanbul’da düzenlenen basın tanıtım ve test sürüşü toplantısında açıklamalarda bulunan Volkswagen Ticari Araçlar Genel Müdürü Tolga Şenyücel, aracın Almanya’dan önce Türkiye’de tanıtıldığını söyleyerek Pick-Up potansiyelinin yüksek olduğunu belirtti. türkiye’de daha fazladır. Şenyücel, “Türkiye’deki vergi sistemi Pick-Up’ları SUV modellerinden daha cazip hale getiriyor. Bu yıl 2500 ile 3 bin arasında yeni Amarok getirmeyi hedefliyoruz. Pazar payı hedefimizi yüzde 20 olarak belirledik. Amarok fiyatına 1 yıl uğraştık. SUV başta olmak üzere tüm sınıflardan pay alacağımızı düşünüyoruz” dedi.